تفاوت رنگ و رنگدانه

 

کلمه رنگ ، 3 تفسیر مختلف دارد. متداول ترین تعبیر ، احساسات بصری مانند قرمز ، آبی ، زرد ، سفید و سیاه است. این احساسات فقط در واقعیت ایجاد شده ذهن ما وجود دارند . بله ، ما جهان خارج از بدن خود را نمی بینیم ، ما نمایانگر ذهنی آن جهان هستیم .

این ما را به تفسیر دوم رنگ ، یعنی طول موج می رساند. نحوه کار بینایی اینگونه است که چشمان ما نور ناشی از اشیاء را تشخیص می دهد و مغز ما ، بازنمایی مجازی از آن شی را ایجاد می کند. بنابراین چشم ما ، رنگ (طول موج) نور را تشخیص می دهد .

این ما را به تعریف سوم رنگ یعنی رنگدانه می رساند. رنگدانه خاصیت موادی است که باعث می شود جسم طول موج خاصی از نور را جذب کند. بنابراین ، جسم که تمام طول موج ها به جز نور 700 نانومتر را جذب می کند ، دارای یک رنگدانه قرمز است. چراغ قرمز ، که دارای طول موج 700 نانومتر است ، باعث می شود که مدل ذهن ، جسم را دارای یک احساس بصری خاص بداند . در ذهن ما ، جسم قرمز به نظر می رسد.

در صورت عدم وجود نور 700 نانومتر ، یک جسم قرمز در ذهن ما سیاه می شود. بنابراین ، یک بادکنک قرمز (رنگدانه) ، در زیر نور آبی (طول موج) ، به رنگ سیاه (احساس بینایی) ظاهر می شود.

۵
از ۵
۳۷ مشارکت کننده