انتخاب بهترین مدیا برای چاپ پارچه

 

بهترین انتخاب مدیا برای چاپ پارچه ( البته به روش سابلیمیشن ) الیاف مصنوعی می باشد . یکی از این الیاف های مصنوعی پارچه های پلی استر است .

حالا به این سوال می رسیم که پارچه پلی استر چیست ؟

پلی استر به اصطلاح عمومی پارچه ای است که با استفاده از نخ یا الیاف پلی استر ساخته می شود. این یک اسم کوتاه برای یک پلیمر مصنوعی ساخته شده توسط انسان است که با مخلوط کردن اتیلن گلیکول و اسید ترفتالات ساخته شده است. به عبارت دیگر ، این به معنای پیوند چندین استر درون الیاف است. واکنش الکل با اسید کربوکسیلیک منجر به تشکیل استرها می شود .

پلی استر همچنین می تواند به عنوان پلی استرهای اشباع شده و اشباع نشده طبقه بندی شود .

پلی استرهای اشباع شده به آن خانواده از پلی استرها گفته می شود که در آنها ، ستون های پلی استر اشباع شده است . بنابراین آنها به اندازه پلی استرهای اشباع نشده واکنش پذیر هستند. آنها از مایعات با وزن مولکولی کم ساخته می شوند که به عنوان پلاستیک سازها و به عنوان ماده واکنش دهنده در تشکیل پلیمرهای اورتان استفاده می شوند. واکنش دهنده های معمولی برای پلی استرهای اشباع شده یک گلیکول و یک اسید یا آن هیدرید هستند .

پلی استرهای اشباع نشده به آن دسته از پلی استرها گفته می شود که در آنها ستون ها از رزین های ترشح کننده آلکیل تشکیل شده است که با اشباع وینیل مشخص می شوند. آنها بیشتر در پلاستیک های تقویت شده استفاده می شوند. پلی استرهای اشباع نشده از پرکاربردترین و اقتصادی ترین خانواده رزین ها هستند .

ویژگی های پلی استر :

پارچه ها و الیاف پلی استر بسیار قوی و با دوام هستند. مقاوم در برابر بیشتر مواد شیمیایی ، کشش و کوچک شدن ، چین و چروک ، کپک و سایش . پلی استر از نظر طبیعت آبگریز است و سریع خشک می شود. با تولید الیاف توخالی می توان برای عایق کاری از آن استفاده کرد.

پلی استر توسط گروهی از شیمیدانان انگلیس که در انجمن چاپ کالیکو چاپ منچستر انگلیس کار می کردند ، کشف شد.  . امروزه از این پارچه مصنوعی همه کاره در تولید لباس ، اثاثه یا لوازم داخلی ، بادبان و روکش های فضای باز و بسیاری از لوازم و وسایل کاربردی استفاده می شود.

۵
از ۵
۴۰ مشارکت کننده